måndag 18 juni 2012

LJUVLIGT MJUKT & ROSA

.
.


.


Bea har fått nytt supersött nattlinne &"jamas" i present:)







God Kväll snyggingar!





Nu har vi sommarlov här i Småstaden och skatterna och jag har hållit igång heela dagen:) 

Har bla fixat med uteplatsen i trädgården (fast det är inte direkt "sitta ute väder") och planterat lite lavendel och ställt ut lyktor och belysning osv. Blev riktigt riktigt mysigt och pics kommer! (Fast de tar jag nog en finare dag när soolen skiner:)






Pics från minsta skattens rum idag (oredigerad sådan, det är därför den är lite "sned".Älskar verkligen min nya kamera, den är så kul att fota med!)



Presenterna till Bea låg i fina små påsar!




Nu ligger lilla skatten i sin säng och sussar så sött i fina pyjamasen ovan (både nattlinne och pyjamas från Cotton & Button)




Så söta små rosor på köksbordet som Beas pappa gav till henne igår (gulligt eller hur? Bea älskar blommor och brukar plocka egna buketter, ganska många buketter, ur rabatterna...:)






Nu - fruktsallad! (någon mer än jag som nästan alltid är sugen på något gott på kvällarna??:S)





Ha en fin kväll vänner!




KRAM





.

26 kommentarer:

Att vara någons fru sa...

Gud, sån vill man ju ha själv! Smaska fruktsallad du - jag moffar Ben&Jerrys :D

Casa of Mia sa...

Älskar cotton and button, jättefina bilder, kram

Anonym sa...

Hello! You were lucky with the camera)

I liked the pictures, and later steal))))

Enkel stil sa...

Så fint att sova i! och en snäll pappa.'Kram Anita

Anonym sa...

Oj så sött! En liten undran bara, tvättar du inte nya kläder innan du/ni börjar använda dem?
Eva

Mrs Sunshine sa...

Jomen det är klart, sover bäst med kvällsfika i magen:-)

ha en fin kväll!!

Jessica sa...

Superfina små pyjamasar... Mmmm alltid sugen på något gott, så får lura mig själv att hålla mig till en kopp grönt te och mörk choklad;) Söta Bea som plockar blommor i rabatten, då vet jag vad jag har att vänta, lilla Astrid älskar att hjälpa mig med blommor redan nu.
Kram

Living by Thea sa...

Så sött!

Beautifulosophy sa...

Tyvärr har jag upptäckt nya Oreoglassen från Carte Dor...fruktsallad låter klart sundare!

House number 11 sa...

Så fint!
Och så fina bilder!
Kram Jenny

Emma R. sa...

Jomen kvällsfika vill man ju ha!;) Oftast blir det fruktsallad men idag slog jag till på Häagen Dazs nya "Chocolat and mint leaves", väldigt god!

Sofia S sa...

Haha, always något gott på kvällarna ;)
Underbar PJ!
Tjing från La France

Anonym sa...

Härlig pyjamas! Ser fram emot bilder på uteplatsen för lite inspiration:) jo du, jag är helt galet sugen på kvällarna, speciellt för tillfället när jag är gravid och väntar en lillebror om några veckor. Tyvärr blir det mest glass här o inte så mycket frukt, får bli strängare efter förlossning:) kram Caroline

Miss.Gizmolina sa...

Vackra P!

Åh så fint din lilla Bea har på sitt rum ! Hennes mamma har väldigt g.o.d. smak ! ;)

Själv ser jag fram emot att få inreda lilla J´s rum på nytt nu då vi precis flyttat. Finns inget rum som är mer kul att inreda än just barnrummet ! Love it !

Önskar dig en härlig vecka och en amazing semester för det låter som att ni snart ska få vara lediga?! Njut sommaren & fånga de lyckliga stunderna !

Kram !

Miss.G.

@my casa sa...

Superfina :) och härliga bilder!

Alltid sugen på något smarrigt på kvällarna - ALLTID!

Johanna sa...

Ja det där sötsuget... Himla fina kläder och jag ser fram emot bilderna fr uteplasten. Kan du inte visa hur det blev på er terass?D

En blandad kompott sa...

Vilka fina presenter hon fått!
Kul med lite pics sedan ifrån trädgården!
Kram

Camilla Berntsen sa...

Snälla Petra eller någon medbloggerska. Jag har precis blivit med nytt køk, i ett sekelskifteshus. Problemet är att jag inte har råd att byta ut köksluckorna som är i massiv ek av exklusivt märke. Kan alltså byta ut kakel(som nu är beige), golv (ekparkett)och såklart tapet. Tips någon? HjärteTACK om någon svarar..

House of Danish Marie sa...

Soooo cute! And nice pictures!!
Marie

Anonym sa...

Ååh, vilket ljuvligt rosa flickrum lilla Bea har!
Skulle gärna vilja se lite mer inredningsbilder.
Kram Nina R

Brunkullan sa...

Sött som socker:)
Kan tänka mig att Bea älskar nya pyjamaserna.

Ha en trevlig tisdag!
Kram Susanne

Anonym sa...

Vilket sött rum din Bea har!! Vilket märke är det på tapeten?
Tack för härlig inspiration:) / Josephine

Anonym sa...

Kuuuuul med lite inrednings bilder igen!!!!

Jag har frågat de förut men provar igen - Beas söta pyjamas med hjärtan: vart kan man hitta den?

Anonym sa...

Härlig pyjamas! Ser fram emot bilder på uteplatsen för lite inspiration:) jo du, jag är helt galet sugen på kvällarna, speciellt för tillfället när jag är gravid och väntar en lillebror om några veckor. Tyvärr blir det mest glass här o inte så mycket frukt, får bli strängare efter förlossning:) kram Caroline

Anonym sa...

Hej Petra!

Du visar alltid så himla söta tjejkläder här på din blogg. Skulle vara kul med lite killkläder också. Har själv en son i Trulles ålder som verkligen uppskattar kläder. Tack för en helt underbar och inspirerande blogg ( som följs dagligen ).

ISLANDSMAMMA sa...

Underbara....LOVE IT :-)

TREVLIG KVÄLL söta fina :-)